قوانین ومقررات
کاربر گرامی
به سامانه سه نیک خوش آمدید
این سند تابع قوانین ومقررات جمهوری اسلامی ایران و مطابق شرایط و ضوابط قانون تجارت الکترونیک ، قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و حمایت از خریدار تنظیم شده است.
** برای عضویت واستفاده از سامانه سه نیک این توافق نامه وسایر موارد قید شده در توافق نامه را بدقت مطالعه نمایید.
** لازم بذکراست با ثبت نام وعضویت در سامانه سه نیک موافقت خود را با شرایط وضوابط مندرج دراین سنداعلام می دارید.
این قرارداد شامل عقد از راه دور بوده و ایجاب و قبول آن بااستفاده ازوسایل ارتباط ازراه دوراست که شخص ثبت نام کننده آنرا بدون هیچ گونه اجبارو اکراه و ازروی صحت وسلامت ورضایت کامل بوسیله ی امضای الکترونیک وفشار دادن دکمه ی تاییدمطابق ماده ی 10 قانون مدنی و وفق ماده ی 2و7 قانون تجارت الکترونیک این قرارداد را منعقد وامضا نموده است که صیغه بیع شرعی وقانونی بدین وسیله بین طرفین جاری می گردد و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مورد قبول نخواهد بود.
** موارد عمومی :
* لازم بذکر است برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی در آینده , ثبت نام و احراز هویت تمام کاربران الزامی است
* مسؤلیت تمام اطلاعات کاربری وارد شده بر عهده کاربر می باشد.لذا ” سه نیک”هیچگونه مسؤلیتی را در این زمینه بر عهده نمی گیرد و کاربر موظف است اطلاعات خواسته شده را بصورت دقیق و صحیح وارد نماید.
* (سه نیک)هیچ گونه مسؤلیتی در قبال کیفیت خدمات ارایه شده از طرف صاحبان کسب وکار ها ندارد.
* (سه نیک) می تواند اطلاعات کاربری وارد شده از طرف کاربر را در پایگاه داده خود ذخیره نماید و از آنها بعنوان داده های آماری وپژوهشی استفاده نماید.
* اطلاعات کاربری وارد شده توسط کاربران از طرف ( سه نیک) محرمانه تلقی شده واز افشاء و ارايه اطلاعات کاربران تحت هر عنوان خود داری می نماید و (سه نیک)می تواند تنها با حکم مراجع ذیصلاح قانونی اطلاعات کاربران را دراختیار آن مراجع قرار دهد .
* (سه نیک) تمام تلاش خود را جهت حراست از اطلاعات وارد شده کاربران بکار می بندد با این حال در صورت بروز هر گونه مشکل فنی در سامانه ی (سه نیک) هیچگونه مسؤلیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات شخصی ندارد.
* (سه نیک) هیچگونه مسؤلیتی در قبال هر گونه اخلال و وقفه در سیستم پرداخت الکترونیکی که منشأ آن سیستم بانکی یا مخابراتی کشور باشد,ندارد.
* تمامی اطلاعات کاربران در سامانه سه نیک ثبت و ذخیره می شود و (سه نیک) حق استفاده محدود از آنها را دارد.
* صاحبان کسب و کارهایی که از سامانه(سه نیک)استفاده می نمایند موظف به سرویس دهی به موقع و انجام خدمات ثبت شده توسط خود در سامانه, به کاربران هستند.
*کلیه ی صاحبان کسب و کار که با سامانه(سه نیک)همکاری می نمایند موظف به ارايه سرویس استاندارد به کاربرانی که از طریق سامانه (سه نیک) در خواست داده اند,هستند.
* مسؤلیت هرگونه قصور وکوتاهی در ارايه خدمات از طرف صاحبان کسب و کارها به کاربران به عهده صاحبان کسب و کارها می باشد و (سه نیک) هیچگونه مسؤلیتی در این زمینه را به عهده نمی گیرد.
* با توجه به عدم امکان کنترل ورصد پیوسته خدمات ارايه شده از طرف کسب و کارها توسط(سه نیک) مسولیت ارايه هرگونه خدمات خارج از عرف و مغایر موازین جمهوری اسلامی به عهده صاحب کسب وکار بوده و (سه نیک)مسؤلیتی در این مورد را به عهده نمی گیرد.
* در صورت استفاده ناصحیح و خلاف موازین شرعی وعرفی جامعه (سه نیک) مجاز است بصورت یکطرفه اقدام به قطع سامانه متخلف نماید و در صورت وارد شدن هر گونه خسارت به (سه نیک) از محل طلب صاحب کسب و کار از (سه نیک) یا هر راه دیگر جبران خسارت نماید.
* مسؤلیت هرگونه استفاده ناصحیح و مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده ی شخص خاطی بوده و (سه نیک)هیچ گونه مسؤلیتی را به عهده نمی گیرد و می تواند سامانه شخص خاطی را بدون اخطار واعلام و یکطرفه قطع نماید.
* هرگونه تلاش فنی و غیر فنی برای دور زدن محدودیتها وسیاستهای اعمال شده و تلاش جهت دسترسی به بانکهای اطلاعاتی سامانه ممنوع بوده وپیگرد قانونی علیه شخص مذکور را درپی دارد.
1- عناوین و تعاریف
1-1 مشتری یا کاربر: هرشخص حقیقی یا حقوقی است که با اطلاعات کاربری خود که درفرم ثبت نام درج کرده است به هرگونه استفاده از خدمات سامانه سه نیک مارکت اقدام نماید.
2-1 کسب و کار : هرشخصیت حقیقی یاحقوقی ذیصلاح که باتایید قرارداد نسبت به تأمین محصولات مجاز(کالاوخدمات) خود به منظورارائه، عرضه ویافروش ازطریق سامانه سه نیک مارکت اقدام نماید.
همچنین اعتبارفروشنده هاتوسط سه نیک بررسی و مدارک موردنیاز از ایشان اخذ می گردد.
مسوولیتهای مربوط به کیفیت،قیمت،محتوی،شرایط وهمچنین خدمات پس از فروش محصول بعهده ی کسب وکار است.
فاکتور کالایی که توسط کسب وکارها در سامانه عرضه می شوددرصورت درخواست خریدارتوسط کسب وکار ارسال می شود.
3-1 محصول (کالا یا خدمات ) قابل قبول
محصولی است مجاز که مشخصات ابرازی کسب وکار درسامانه سه نیک با محصول ارائه شده از نظرکمیت وکیفیت مطابقت داشته ومقررات کشور را رعایت کرده باشد؛ همچنین محصول ممنوع،تقلبی،غیراصل یا مغایرعرف و شرع جمهوری اسلامی ایران نباشد و عیب، ایراد، نقص، صدمه ای برخلاف مشخصات ابرازی نداشته باشد .
4-1 محصول بدلی(fake)
محصول بدلی محصول غیر قابل قبول است که در کمیت و یا کیفیت و یا نظارت دچار کمبود است. تفاوت در برند یا علائم تجاری، وزن یا مشخصات ظاهری، مدل، بسته بندی، استاندارد،گارانتی و… مصادیقی از نقص کمیت و کیفیت می باشد.
5-1 فضای الکترونیکی و امکانات دیجیتالی :
امکان تعریف محصولات درسامانه سه نیک مارکت و بروز رسانی آنها، امکان دسترسی پایدار مشتریان به محصولات کسب و کارها وتسهیل فرآیند فروش کالا یا ارائه خدمات
6-1 وجه التزام
چنانچه کسب وکار اقدام به نقض قوانین ومقررات یا نقض هر یک از تعهدات یا قراردادهای خود نماید و در موعد مقرر یا بطور صحیح تعهدات خود را انجام ندهد یا اقدامات وی به هردلیل منجر به خسارات مادی و معنوی از جمله ورود خدشه به اعتبار یا شهرت سه نیک شود، سه نیک حق دارد وجه التزام را در درگاه ارتباطی سه نیک وکسب وکار محاسبه واز کسب وکار مطالبه یا رأسا از مطالبات کسب وکار کسر کند.
وجوه التزام مذکور یا الزام کسب وکار به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده وبدل آن نمی باشد.
برای ثبت نام یک واحد کسب وکار باید صلاحیت واجازه ی ثبت آن را داشته باشید هیچ شخص یا واحد کسب و کارنمی تواند بیش از یکبار بعنوان عضو در سه نیک ثبت نام کند .شما و واحد کسب و کار ملزم به رعایت تمام قوانین قابل اجرا درحوزه ی تجارت الکترونیک هستید.
7-1 حساب شما وتعهدات ناشی از ثبت نام :.
هنگامی که درسه نیک مارکت ثبت نام کنید، ملزم به ارائه اطلاعات صحیح و ثبت نام هستید.
با عضویت در سه نیک، موافقت خود را در خصوص موارد و شرایط زیر اعلام مینمایید:
* شما اطلاعات کامل، صحیح و دقیق فعلی خود را طبق فرم ثبت نام “سه نیک” ارائه خواهید کرد.
* مسئولیت حفظ محرمانه بودن و محدود نمودن دسترسی، استفاده از حساب و رمز عبور و کلیه فعالیتهایی که با آن حساب کاربری و رمز عبور اتفاق میافتد، بر عهده شخص ثبت نام شده است. عضو موافقت میکند که هرگونه استفاده غیر مجاز از رمز عبور یا حساب کاربری و هرگونه نقض امنیت را فوراً به سه نیک اطلاع رسانی نماید. سه نیک به هیچ وجه مسئولیتی در قبال از دست دادن مستقیم یا غیرمستقیم سود یا خسارت ناشی از افشای نام کاربری و یا رمز عبور شخص عضو نخواهد داشت. شایان ذکر است که هیچ زمانی نمیتوانید بدون کسب اجازه صریح صاحب حساب، از حساب شخص دیگری استفاده کنید.
*کاربر باید در حفظ و نگهداری نام کاربری و رمزعبور کوشا باشد . چنانچه رمز عبور را فراموش کند می تواند به قسمت فراموشی رمز عبور رفته و با وارد نمودن کد تاییدیه نسبت به تغییر رمز اقدام نماید.
* در صورت هرگونه استفاده نامناسب، غیر مجاز یا غیرقانونی از حساب شما توسط خودتان یا هر شخصی که به سه نیک و یا خدمات آن خسارتی وارد کند، متعهد به جبران آن هستید.
* برای اینکه اطلاعات ثبت نامی شما درست، دقیق، به روز و کامل باشد، باید آنها را به موقع بروزرسانی نمایید. اگر هرگونه اطلاعات غیر واقعی، نادرست، قدیمی یا ناقص ارائه دهید یا سه نیک دلایل قابل استناد برای اثبات خلاف واقع بودن، نادرست بودن، قدیمی یا ناقص بودن این اطلاعات داشته باشد، حق دارد دسترسی شما به پلتفرم و یا عضویت شما در پلتفرم را به حالت تعلیق درآورد، محدود یا لغو کند.
* سه نیک میتواند (در صورت لزوم) هرگونه تحقیق و بررسی (چه مستقیم و چه از طریق شخص ثالث) را انجام دهد و از شما بخواهد اطلاعات یا مستندات بیشتری را برای تأیید/تصدیق هویت و کسب و کار خود در اختیارش قرار دهید. اگر شما نماینده یک کسب و کار هستید یا از طرف یک واحد کسب و کار ثبت نام کردهاید، اطلاعات یا اسناد درخواستیِ ما شامل پروانه کسب (مجوز کسب و کار) شما، روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات دارندگان حق امضاء مجاز و سایر اسنادی باشد که نشان دهنده اختیارات هر شخصی برای اقدام از طرف آن واحد کسب و کار است. شما متعهد میگردید که در صورت عدم ارائه اسناد و مدارک درخواستی، سه نیک بدون هیچ گونه مسئولیتی میتواند دسترسی شما به پلتفرم و یا عضویت شما در پلتفرم را محدود، تعلیق یا لغو کند. همچنین سه نیک حق لغو حسابهای تأیید نشده یا حسابهایی که برای مدت طولانی غیرفعال بودهاند را دارا می باشد.
8-1 ارتباطات الکترونیکی و تعهدات سه نیک:
سه نیک متعهد است فضای الکترونیکی و امکانات دیجیتالی مناسب جهت تعامل با سه نیک را به شما ارائه نمایند.
سه نیک متعهد است کلیه ابلاغها و اطلاعرسانیها را از طریق پیامک و یا نشانی پست الکترونیکی senikmarket@senikumm.com انجام دهد.
تبصره 1: در صورت تغییر نشانی پست الکترونیکی، موضوع از طریق درگاه ارتباطی سه نیک و تأمینکننده ابلاغ میگردد.
* سه نیک متعهد است مبالغ مربوط به ارائه محصول به مشتری را به نیابت از تأمینکننده دریافت نماید و طبق قوانین و مقررات حاکم، پس از کسر کارمزد و حق الزحمه سه نیک در وجه تأمینکننده پرداخت نماید. پرداخت از طریق شبکه بانکی به منزله رسید آن است.
* این امکان وجود دارد که سه نیک با شما از طریق ایمیل، پیامک یا ارسال اعلانات ارتباط برقرار کند. کلیه اخطارها، الحاقیهها، قراردادها و سایر مکاتباتی که سه نیک به صورت الکترونیکی به شما ارائه میدهد، تمام شروط قانونی را دارد و به مثابه ابلاغ واقعی میباشد.
* سه نیک برای ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، نیاز به موافقت شما هنگام ثبتنام دارد. شما با استفاده از این ایمیلها از تغییرات جدید، ویژگیها یا فعالیتهای تبلیغاتی اضافه شده به پلتفرم مطلع خواهید شد و هر زمانی که مایل به دریافت ایمیل تبلیغاتی نباشید، میتوانید با کلیک بر روی لینک موجود در انتهای هر ایمیل تبلیغاتی، از دریافت اینگونه ایمیلها انصراف دهید.
* شما موافقت خود را اعلام میکنید که سه نیک هرگونه اصلاحیه در قرارداد کاربر که بر تعهدات و حق و حقوق شما (تحت توافق نامه کاربر مطابق با شرایط قرارداد کاربر) تاثیر میگذارد، را به اطلاع شما برساند. همچنین شما موافقت خود را اعلام میکنید که سه نیک به صلاحدید خود و بدون توافق و تایید شما ممکن است در هر زمان با ارسال اطلاعیه اصلاحیه در پلتفرم، اصلاحات غیراساسی اعمال کند.
* قوانین و مقررات ذکر شده در سه نیک ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین شما مکلف به بررسی قوانین و مقررات در هر بار استفاده از آن میباشید و استفاده از سه نیک به معنی پذیرش تغییر در قوانین و مقررات آن است. اگر بعد از تغییر، شما همچنان با سه نیک همکاری نمایید، به معنی آن است که شرایط جدید یا اصلاح شده را پذیرفته اید.
9-1 خدمات و هزینه ها و اجرت قرارداد :
سه نیک یک بستر واسط آنلاین است که امکان خرید و فروش کالا و خدمات را بین کسب و کار وخریداران فراهم کرده است.
تمام تراکنش های مالی با واحدهای ریال و تومان محاسبه وانجام می شود.
سه نیک با ارائه امکانات وزیر ساخت های پرداخت آنلاین صرفا فرآیند پرداخت را تسهیل می کند و خود درگیرفرآیند خرید و فروش اقلام نمی شود.کلیه ی خرید و فروشها در سه نیک بصورت قراردادهای دوطرفه بین خریدار و فروشنده کالای مربوطه منعقد می گردد و سه نیک مسوولیتی در قبال عدم عملکرد ، نقص یا هر گونه ادعای دیگر مربوط به قرارداد بین فروشنده و خریدار ندارد.
* هر کاربر درصورت خرید اشتراک و یا اجاره خدمات , پس از پرداخت حق اشتراک و یا اجاره بهای خدمات و تکمیل مشخصات مربوط به کسب و کار خود می تواند خود را در سامانه سه نیک بعنوان کسب و کار ثبت و معرفی نماید.
* بدلیل اختصاص شناسه اختصاصی و ثابت به کسب و کارها , وجوه و مبالغی که کسب وکار در شروع همکاری بعنوان حق اشتراک یا اجاره یا عنوان های مشابه پرداخت می کند به هیچ وجه قابل استرداد نبوده و مسترد نخواهد شد و کسب و کار با شروع همکاری و استفاده از سه نیک مسئولیت آنرا پذیرفته و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مورد قبول نخواهد بود.
10-1 اطلاعات و مشخصات شما :
شما به سه نیک حق استفاده غیر انحصاری، همه جانبه، غیر قابل فسخ، حق امتیاز و بدون مجوز را برای استفاده از اطلاعات یا مطالبی که در اختیار سه نیک قرار می دهید برای اهداف سه نیک وانجام تبلیغات اعطا می کنید.
** در هنگام استفاده ازسامانه سه نیک نباید کارهای زیر را انجام دهید :
* ثبت اطلاعات، محتوا یا مواردی در دسته یا گروه نامناسب.
* ثبت اطلاعاتی که نادرست، جعلی، گمراه کننده، افترا آور، غیرقانونی، تهدیدکننده و به طور منطقی آزاردهنده باشد.
* ثبت نظرات، پرسشها یا پاسخهایی که ماهیت واقعی ندارند، از جمله اظهارنظرهای نژادپرستانه، فحاشی، سوء استفاده از کاربران دیگر، بیاحترامی به سایر ادیان و فرهنگها یا اظهارنظرهای تحقیرآمیز و نامناسب دیگر.
* ثبت اطلاعات یا مطالب ناپسند، ممنوعه یا هرگونه موارد ناشایست.
* ثبت اطلاعات یا محتوایی که ممکن است دارای محتوا سیاسی توهینآمیز یا انتقادی یا مغایر با منافع عمومی باشند.
* تلاش برای به نتیجه رساندن فروش در خارج از چارچوب معاملات سه نیک (فروش خارج از پلتفرم).
* استفاده از تماسهای ایجاد شدهی خرید یا فروش درسه نیک برای درخواست (از جمله از طریق ایمیل یا راه دیگر) فروش سایر موارد به طور مستقیم و یا از وب پلتفرم دیگر
* در صورت خرید یک اثر هنری که به عنوان “غیر قابل صادرات” درسه نیک مشخص شده است، شما موافقت میکنید که این اثر هنری به خارج از جمهوری اسلامی ایران صادر نشود.
* دستکاری یا تلاش برای دستکاری سامانه سه نیک به هر روشی.
* هر اقدامی که باعث تضعیف سیستمهای بازخورد و رتبهبندی سامانه سه نیک شود (مثل نمایش، وارد کردن یا برداشت اطلاعات مرتبط با پلتفرم یا استفاده از چنین اطلاعاتی برای اهداف غیر مرتبط با سه نیک).
* در اختیار گذاشتن حساب پلتفرم (از جمله بازخورد) و نام کاربری خود به شخص دیگری.
* توزیع و یا ارسال اسپم (هرزنامه) یا ایمیل انبوه، به مخاطبین که از طریق سه نیک با آنها آشنا میشوید.
* توزیع ویروس، تروجان، کرم، ربات یا سایر فناوریهای برنامهنویسی رایانهای که ممکن است به سامانه سه نیک یا دیگرکاربران پلتفرم آسیب برساند.
* هر اقدامی که بار غیرمنطقی یا نامتعارفی را بر زیرساختهای سه نیک تحمیل کند.
* تلاش برای ایجاد اختلال در کار پلتفرم سه نیک.
* تلاش برای تصاحب حساب کاربری دیگر کاربران، هک یا فیشینگ پلتفرم یا حسابهای کاربری و موارد مربوط به آن
* کپی، اصلاح یا توزیع محتوای پلتفرم با نقض حق کپی رایت یا علایم تجاری پلتفرم
* نقض قوانین، مقررات، دستورالعملها، حقوق شخص ثالث یا سیاستهای مربوطه.
* خرید یا تلاش برای خرید موارد زیر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم:
– اوراق بهادار، شامل سهام، اوراق قرضه، اسناد بدهی یا هرگونه ابزار مالی یا دارایی دیگر با هر توصیف.
– موجودات زنده یا مرده یا کل یا هر قسمت از حیوانی که به صورت مصنوعی یا طبیعی مانند پوست، عاج ، شاخ، مو، پر، ناخن، دندان، نگهداری یا حفظ شده باشد و یا تخم، لانه یا سایر محصولات حیوانی با هر توصیفی که خرید و فروش آنها به هر روشی توسط قوانین و مقررات کشور محدود یا ممنوع باشد.
– اسلحه با هر شرح و توصیفی.
– مشروبات الکلی، محصولات دخانی، داروها، مواد روانگردان، مواد مخدر، داروهای مسکن/درمانی.
– اقلام مذهبی، از جمله کتابها ، مصنوعات و غیره از هر توصیف یا هر مورد دیگری از این قبیل که توسط مقررات کشور منع شده باشد.
– آثار باستانی و گنجینه های هنری موجود در قوانین مربوط به آثار باستانی و گنجینه های ملی.
– مواردی که از نظر شما معیوب، جعلی، آسیب دیده، کاذب یا گمراه کننده بوده یا ممکن است از طریق استفاده معمول به علاقه یا سلامتی کاربر پلتفرم آسیب برساند.
11-1 شما موارد ذیل را متعهد شده و ضمانت میکنید:
* شما 18 سال یا بیش از 18 سال سن دارید.
در صورتیکه کاربران جوانتر از 18 سال باشند می بایست با اطلاع والدین ویا قیم قانونی به خرید و پرداخت اقدام نمایند.
* اگر نماینده شرکت هستید، اختیار تام یا تعهد آن شرکت را دارید.
* شما دارنده حق، عنوان و اختیار کامل در معامله و ارائه این اقلام میباشید.
* شما هرگونه ارسال اقلام یا معاملاتی که به نظر می رسد مغایر با این توافق نامه است را به سه نیک اطلاع میدهید.
* شما باید از کلیه قوانین و مقررات داخلی و بین المللی مربوط به استفاده از پلتفرم پیروی کنید.
* شما اطلاعات مربوط به کاربران موجود در پلتفرم از جمله آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس را جمعآوری نخواهید کرد.
* شما هیچ اطلاعات شخصی کاربران را افشا نمیکنید یا در صورت دسترسی به اطلاعات سایر کاربران از آنها استفاده نمیکنید در غیر اینصورت نقض حریم خصوصی بوده و طبق قوانین و مقررات پیگیری خواهد شد.
12-1 علائم تجاری و حق کپی رایت
سامانه سه نیک و لوگوهای مرتبط یا کلمات و لوگوهای دیگر در پلتفرم، علائم تجاری ثبت شده و یا نشده در سامانه سه نیک هستند و توسط قوانین مالکیت معنوی حفظ میشوند. علائم تجاری سامانه سه نیک در ارتباط با هر محصولی که در سه نیک عرضه نمیشود، به هیچ وجه قابل استفاده نیست. کلیه حقوق مادی و معنوی نرمافزارهای بهکار رفته در سه نیک ، متعلق به گروه تجارت الکترونیک سه نیک است. تمام مطالب و محتوا موجود در پلتفرم، از جمله متن، گرافیک، آرم، آیکونهای دکمهای، تصاویر، کلیپهای صوتی، گردآوری دادهها و نرم افزار، اثر و حق کپی رایت آن متعلق به سه نیک میباشد.
13-1 حمایت از مشتریان / خریدار
سه نیک “برنامه حمایت از خریدار” دارد که هدف آن کمک به خریداران است و اطمینان حاصل میکند که خرید آنها در برابر عدم رعایت مقررات توسط هر فروشنده در پلتفرم محافظت میشود. اگر خریدار موردی را خریداری کرده باشد و هرگز آن را دریافت نکرده باشد یا کالایی با ارزش قابل توجهی کمتر از آنچه توسط فروشنده توصیف شده دریافت کرده باشد، خریدار تحت برنامه حمایت از خریدار، محافظت میشود. برنامه حمایت از خریدار شامل بازپرداخت به خریدار فقط به اندازه ارزش کالا است. برای قرار گرفتن در برنامه حمایت از خریدار، خریدار باید ظرف 48 ساعت پس از دریافت (یا عدم دریافت) مورد مربوطه، به سه نیک اعلام شکایت کند. سه نیک موضوع را بررسی کرده و در صورت صحت مبلغ دریافتی به خریدار عودت داده میشود. در چنین مواردی سه نیک به تأمینکننده تذکر داده و در صورت تکرار، دسترسی تأمینکننده به پلتفرم و یا عضویت تأمینکننده محدود، تعلیق یا لغو میشود. سه نیک میتواند هزینههای مربوط به بازپرداخت و هرگونه هزینه حمل و نقل را از تأمینکننده دریافت کند.
در صورت ادعای عیب، کاستی یا نقص محصول توسط مشتری، مرجع تشخیص آن سه نیک است. سه نیک میتواند در جهت اثبات موضوع با جلب نظر اهل خبره (کارشناس) تعیین تکلیف نماید، در این صورت هزینههای آن توسط مشتری تأمین میگردد. در صورت احراز عیب در محصول، تأمینکننده مکلف به استرداد کالا و یا جبران خدمت به همراه پرداخت کلیه خسارات از جمله هزینه کارشناسی و هزینههای حمل و نقل میباشد. بدیهی است اصل بر حسن نیت و ارائه محصول مطابق با ابراز به مشتری است.
لطفاً مشکلات مربوط به هر نوع نقض این توافق نامه کاربر را به سه نیک گزارش دهید. اگر فکر میکنید حقوق مالکیت معنوی شما نقض شده است، لطفاً این موضوع را به سه نیک اطلاع دهید.
حسب مواد 37 و 38 قانون تجارت الکترونیکی کسب و کار مکلف به پذیرش محصول انصرافی مشتری و عودت وجوه در صورت دریافت میباشد. بدیهی است سه نیک میتواند وجه مربوطه را به مشتری مسترد و در حساب کسب و کار کارگزاری نماید.
14-1 کاربر می بایست آدرس پست الکترونیک وسایر اطلاعات خود رابطور صحیح وارد کند در غیر اینصورت مسوولیت ثبت اشتباه بر عهده کاربر خواهد بود.
پس از پایان عملیات خرید امکان تغییر و یا حذف آن به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.
در صورت بروز مشکل در پردازش سبد نهایی خریداز طرف شاپرک و یا بدلیل اختلافات اینترنتی با انصراف مشتری مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 72 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد و مشتری با ورود به سامانه می پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
2- موارد مرتبط با کارشناسان فروش وبازاریابان :
* حق الزحمه بر اساس فروش شخصی کارشناسان فروش طبق طرح تجاری (تک سطحی-فروش مستقیم) محاسبه و پورسانت به وی تعلق می گیرد.که در اول و پانزدهم هر ماه شمسی بحساب بانکی اعلامی از طرف کارشناس فروش واریز می گردد.
تبصره : در صورت تعطیل بودن روز واریز، واریز به اولین روز کاری بعد از تعطیلات موکول می گردد.
* سه نیک متعهد می گردد که به طور منظم کارشناسان فروش را در جریان اطلاعات ضروری در مورد تغییرات کمی وکیفی خدمات از طریق راههای ارتباطی موجود قرار دهد.
* خدمات سه نیک غیر انحصاری بوده و شرکت این حق را دارد که قراردادی مشابه با دیگر افراد حقیقی و حقوقی منعقد نموده و خدمات رابه هر شخص ثالث دیگری واگذار نماید.
* این قرارداد هیچ گونه تعهد استخدامی برای سه نیک ایجاد نمی کند و از شمول قانون کارو بیمه خارج است.
* کارشناس فروش ملزم به فعالیت و کار کردن در زمان یا مکان خاصی نمی باشد.
* کاربر یا کارشناس فروش موظف است کلیه ی مقررات موجود در سه نیک را در خصوص بازاریابی و فروش رعایت نماید و در صورت هر گونه تغییردر این مقررات کارشناسان فروش موظف هستند مطابق با این تغییرات عمل کنند.
* کاربر یا کارشناس فروش متعهد می شود که همه ی اطلاعات و اسناد فراهم شده را محرمانه تلقی کند و از آنها در راستای منافع خودش یا شخص ثالث استفاده نکند.
* کارشناس فروش متعهد می گردد که در برنامه های آموزشی وتوضیحی اعم از سمینار ها ودوره های آموزشی با هدف بروز رسانی اطلاعات و آشنایی نسبت به نحوه ی کسب و کار شرکت کند.
* کارشناس فروش نمی تواند ادعا کند که در استخدام سه نیک است.
* کارشناس فروش باید خریداران را جهت استفاده از خدمات سه نیک آموزش داده و از قوانین وشرایط استفاده از خدمات بطور کامل مطلع سازد.
* کلیه ی مبالغ از طریق درگاه اینترنتی به حساب سه نیک واریز می شود و اخذ هر مبلغی از خریدار تحت هرعنوانی تخلف محسوب می شود.
* کاربر یا کارشناس فروش حق استفاده از علائم و نشانه های تجاری شرکت را از خود سلب می کند.
3- موارد مرتبط با صاحبان کسب و کار
سه نیک بازاری است اجتماعی که کسب و کار ها و کاربران آن بصورت آنلاین بهم مرتبط می شوند و بستری اختصاصی جهت کسب و کارها فراهم نموده است که به هر کسب و کار شناسه ی مخصوصی اختصاص می دهد و علاوه بر داد و ستد به توسعه محتوی و شبکه نیز می پردازد.
1-3 محتوی کاربر:
آنچه شما بهرطریق از قبیل عکس، نام کاربری و پروفایل، درج کامنت ونظر، نام کسب و کار،توضیحات محصول و تولید کننده و نظایر آن و بطور کلی هر آنچه شما حین استفاده از خدمات سه نیک در بستر سه نیک درج و منتشر می کنید صرفا محتوی شما بوده و سه نیک به هیچ عنوان مخاطب ادعایی پیرامون آن نخواهد بود و نسبت به آن هیچ گونه مسوولیتی نخواهد داشت.
2-3 مسوولیت فردی وانحصاری هرآنچه از سوی شما در بسترهای تهیه شده توسط سه نیک درج و منتشر می گردد بعهده شما خواهد بود و سه نیک نسبت به هر گونه خسارت یا ادعای احتمالی هیچ مسوولیتی نخواهد داشت.
3-3 مسوولیت پاسخگویی نسبت به مواردی که درج محتوی توسط شما بهر طریق منجر به نقض حقوق اشخاص ثالث گردیده است بعهده شما خواهد بود.
4-3 شما با درج محتوی در هر بخش از بسترهای سه نیک مجوز بهره برداری از آن محتوی را به سه نیک اعطا می کنید.
5-3 براساس مفاد این قرارداد تأمین کننده موظف به انجام امور زیر است:
1-5-3 رعایت الزامات و قواعد مربوط به انجام یک سفارش از مرحله اولیه تا مرحله تحویل به مشتری و پس از تحویل .
2-5-3 مسئولیت تعیین قیمت جهت درج در سامانه بعهده تأمین کننده می باشد و قیمتها می بایست رقابتی و حداقل برابر با قیمت کالا های همانند درسایر فروشگاهها (اعم از اینترنتی یا غیر اینترنتی) باشد و چنانچه کالا قیمت رقابتی نداشته باشد سه نیک می تواند بدون اطلاع کالا را از سامانه حذف نماید.
3-5-3 تأمین کننده تضمین می نماید که تمامی کالاهای تحویلی به مشتری مطابق قوانین ج . ا . ایران تولید شده و یا از مبادی رسمی کشور وارد گردیده است. همچنین کالاها اصل , دارای گارانتی , نو , سالم و مطابق توصیفات اعلام شده از نظر کیفیت , رنگ , جنس , اندازه , نحوه نگهداری خواهد بود و چنانچه خساراتی در این ارتباط به سه نیک یا مشتری نهایی وارد آید , تأمین کننده متعهد به جبران خواهد بود . خسارات موضوع این بخش قرارداد پس از اتمام قرارداد همکاری نیز موضوعیت دارند و مرجع تشخیص دهنده موارد فوق سه نیک می باشد.
4-5-3 تأمین کننده اعلام میدارد مالک کالا بوده و معارض ندارد و حقوق مالکیت صنعتی – تجاری (درصورت وجود) ,مالکیت معنوی و سایر حقوق قانونی و عرفی متعلق به اوست یا حق بهره برداری از این حقوق و عرضه کالا های مربوطه را دارد و مطابق قوانین ج.ا.ایران مجاز به فعالیت افتصادی و تجاری می باشد.
5-5-3 مسئولیت انجام تمام امور کنترل کیفیت و همچنین اخذ و دارا بودن مجوزها و پروانه های لازم از ادارات و ارگانهای مربوطه از قبیل سازمان صنعت,معدن,تجارت – محیط زیست – علوم پزشکی – استاندارد – گمرک و … بعهده تأمین کننده می باشد وسه نیک نسبت به موارد فوق اقدام نخواهد کرد .بدیهی است مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی وارده به سه نیک و مشتری نهایی ناشی از موارد فوق بعهده تأمین کننده می باشد و تنها در صورت بروز هرگونه ادعا از سوی مشتری نهایی مبنی بر معیوب بودن یا ناقص بودن کالا یا موارد مشابه اینچنینی سه نیک نسبت به بررسی موضوع اقدام خواهد نمود و بر مبنای نظر کارشناسی سه نیک اقدامات لازم اعم از تعویض کالا یا عودت مبلغ سفارش به مشتری انجام خواهد گرفت.
6-5-3 تأمین کننده متعهد است متناسب با برگزاری پویشهای تبلیغاتی سه نیک بمنظور جذب مشتریان و مخاطبین نسبت به اعمال تخفیف در بازه های زمانی مختلف و برگزاری رخدادهایی مانند اهدای جوایز, طراحی سبد کالایی با تخفیف ویژه , طراحی سبدهای کالایی ویژه اقشار خاص وسایر اقدامات مشابه بنحوی که حقوق تجاری تأمین کننده نیز تأمین گردد اقدام نماید.این روش یک عرف در تجارت بوده و در بستر سامانه سه نیک نیز باهدف جذب مخاطبین و قدر دانی از مشتریان وفادار ونگهداری آنها و قدر دانی از حسن اعتماد ایشان انجام می پذیرد.
7-5-3 باتوجه به اینکه تضمین یا خدمات پس از فروش کالا بعهده تأمین کننده می باشد موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که خریدار کاملا با شرایط تضمین و خدمات پس از فروش کالا آشنا شود و شرایط را دقیقا در قسمت مربوط در سامانه سه نیک درج نماید و پس از خرید فورا” خدمات فوق الذکر جاری گردد.
8-5-3 در موارد خاص تأمین کننده موظف است مدت دقیق تأمین کالا را اعلام نماید و خود تأمین کننده نیز ضامن اجرای تعهد زمانی است.
9-5-3 طرفین توافق می نمایند عودت کالا تا 15 روز از زمان تحویل آن به مشتریان نهایی قابل قبول باشد . تأمین کننده مرجوع کردن و یا تعویض کالا را تعهد می نماید.
10-5-3 تأمین کننده باید اطلاعات کالاهایش را مرتبا” بروز نماید و مواردی مانند عدم موجود بودن کالا یا تغییر قیمت و مواردی که مربوط به تعهدات تأمین کننده است قاعدتا” نباید تغییر یابد مگر طی مشورت با مشتری و چنانچه مشتری تغییرات را نپذیرد و درخواست را کنسل نماید , در ارزیابی تأمین کننده و همکاریهای آتی تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت.
11-5-3 درصورت عدم تأمین بموقع کالای تأمین کننده طی زمان مشخص شده سه نیک می تواند رأسا نسبت به تعلیق یا محدود کردن دسترسی بصورت یکطرفه اقدام نماید.
12-5-3 در رابطه با محصولات آرایشی , بهداشتی , غذایی ,نوشیدنیها و محصولات مشابه ضوابط و شرایط زیر نافذ است:
*- دارا بودن پروانه بهداشتی ورود ویا پروانه ساخت و سایر مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو
*- دارا بودن پروانه استفاده از علامت استاندارد درمورد محصولات مشمول استاندارد اجباری
*- دارا بودن برچسب اصالت وسلامت از سازمان غذا و دارو
*- رعایت نظام ردیابی و رهگیری محصول بنحوی که در صورت لزوم سازمان غذا و داروامکان شناسایی مصرف کننده نهایی وتأمین کننده محصول را داشته باشد.
6-3 اطلاعات هویتی کلیه صاحبان کسب و کار
احراز هویت صاحبان کسب و کار اعم از تامین کنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان کالا، یک اصل کلیدی است. به این منظور، صاحبان کسب و کار مطابق با موازین ذیل متعهد می گردند که اطلاعاتی که در زمان عقد قرارداد تکمیل نموده اند، حقیقت داشته و هیچ گونه بیان خلاف واقع، جعل سند و یا تقلبی وجود ندارد.
صاحبان کسب و کار چه حقیقی و چه حقوقی، موظف به رعایت تمامی قوانین جاری کشور (جمهوری اسلامی ایران) در حوزه تجارت و قوانین مالیاتی می باشند.
* کلیه مالیات های قانونی تعلق گرفته به محصولات, صدور فاکتور , خرید و فروش, معاملات و همچنین مالیات بر ارزش افزوده به عهده کسب و کار می باشد و شامل سه نیک نمیشود.
* صاحبان کسب و کار باید موارد فوق را در هنگام ثبت محصول در سامانه مورد توجه قرار دهند .
* چنانچه هرگونه خسارت احتمالی به دلیل عدم رعایت این بند به سه نیک وارد آید سه نیک میتواند از محل مطالبات کسب و کار و یا هر طریق دیگر خسارات خود را جبران نماید و کسب و کار حق هرگونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می نماید
ثبت هویت واقعی، خصوصاً برای افرادی که هویت حقوقی در قالب یک فعالیت صنفی(مغازه ، فروشگاه)، یک شرکت، موسسه یا تعاونی و هر یک از قالب های دیگر دارند، الزام آور است.
گر چه اشخاص حقیقی که دارای کسب وکارهای خانگی و کوچک شخصی هستند می توانند به عضویت سامانه سه نیک درآیند و فعالیت تجاری داشته باشند، اما قطعاً تامین کنندگان این چنینی در سامانه سه نیک ، در تجارتهای نیازمند مجوزهای خاص، مجوز فعالیت نخواهند داشت زیرا در این نوع تجارت و سفارشات عمده شخصیت باید حتماً حقوقی و تحت پوشش صنف معینی باشد و کد اقتصادی داشته باشند و حتی در برخی از تجارت های خُرد نیز مانند کالاهای دارای ارزش زیاد، بدون داشتن شخصیت حقوقی امکان فعالیت وجود ندارد.
4 – مدیریت عودت و مرجوع نمودن سفارش
کاربران توافق مینمایند عودت کالا تا 15 روز از زمان تحویل آن به مشتریان قابلقبول باشد . تامین کننده مرجوع کردن کالا و یا تعویض کالا را تحت شرایط زیر پذیرفت:
کالای تحویل داده شده توسط تامین کننده معیوب ، تاریخ مصرف گذشته یا مطابق مندرجات سفارش کالا و توصیفات آن نباشد . در این شرایط ، کسب و کار پس از وصول کالا از مشتری،باید ظرف 5 روز کاری پسازدریافت آن،کالای معیوب و یا متفاوت با سفارش را مطابق انتخاب مشتری تعویض نموده و مجددا مطابق با دستورالعمل و براساس نوع سفارش کالای جدید را ارسال مینماید . چنانچه کالا به علت کمبود موجودی یا هردلیلدیگری، قابل تعویض نباشد، تامین کننده موظف به جبران خسارت می باشد ودرصورت امتناع سه نیک حق دارد از محل مطالبات تامین کننده وجوه دریافت شده از مشتری را عودت میدهد .
کالا در شرایط نو بدون اینکه از آن استفادهشده باشد (آکبند) به هر دلیل توسط مشتری نهائی باز پس و یا عودت داده شود . این شرایط وقتیپیشمیآیدکه مشتریدرخریدکالادقت نکرده و اشتباها تقاضا ثبت نمودهاست . درِ این شرایط مطابق درخواست مشتری وپس ازدریافت کالا ازمشتریتوسط کسب و کار و اطمینان از آکبند و نو بودن،کسب و کار ،وجه دریافتشدهازمشتریرابه ایشانعودتمیدهد. این شرایط بر اساس قوانین بینالمللیدرتجارت خرد آنلاین تدوینشدهو سه نیک و تامین کننده هردو ملزم به اجرایاین قانون بینالمللی میباشند.
در رابطه با هزینه حملونقل سفارشات عودت دادهشده از/به مشتری، موارد به شرح ذیل است:
تنها در صورتی هزینههای حملونقل عودت سفارشات بر عهده تامین کننده است که عودت کالا ناشی از کالای معیوب و یا ناقص و یاِ ارسال کالای مغایر با سفارش مشتری (رنگ، سایز، مدل و غیره) باشد.در این صورت به ازای هر سفارش ، مالک کسب و کار دقیقا معادلهزینه حملدریافت شده ازمشتریرا، بهمشتریعودتمیدهد
درصورتیکه عودت کالا ناشی از قصور تامین کننده نباشد، هیچگونه هزینه حملونقل عودت سفارش شامل حال تامین کننده نخواهد شد وخریدار باید مسئولیت پرداخت هزینهحمل را رأسا عهده دارد شود. ضمنا دراین شرایط کالاهمان طورکه در بالا شرح داده شد ، باید آکبند باشد.
گروه کالاهایی که عودت سفارش در رابطه آنها مورد قبول نمیباشد، به شرح زیر است . شایانذکر است که در رابطه با این گروه کالاها، کنسل شدن سفارش (قبل از دریافت کالا توسط مشتری) برای تامین کنندگان قابلقبول خواهد بود.
• کتاب،DVD ، CD و محتوای دیجیتال
• محصولات آرایشی و بهداشتی – دارویی و پزشکی و سلامتی
• لباس زیر و لباس خواب .کلا لباسهایی که به بدن می چسبند مانند جوراب , مایو , ساپورت و موارد مشابه
• محصولات غذایی و نوشیدنی
• کالای خواب ( باستثنای پارگی و رنگ رفتگی پارچه , پارگی نخ و دوخت)
• اسباب بازی (درصورتیکه بسته بندی و پکیج آن باز نشده باشد)
• عطر و ادکلن و اسپری و …
• زیور آلات
*** نکته پایانی ***
به جهت حمایت از کسب و کارها و همچنین ارج نهادن به اعتماد ایشان نسبت به سه نیک و امنیت همکاری فی مابین , سه نیک متعهد می گردد چنانچه با انجام و اجرای شرایط زیر کسب و کاری فروش نداشت در پایان زمان اشتراک خریداری شده مبلغ دریافتی حق اشتراک را به اضافه 15% خسارت به صاحبین کسب و کار مسترد نماید.
شرایط:
1) بارگذاری و تکمیل محصولات و اطلاعات کامل آنها حداکثر ظرف مدت 15 روز بعد از ثبت نام کسب و کار
2) قیمت گذاری محصولات مطابق عرف جامعه
3) انجام به موقع تعهدات فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان
4) مشارکت در طرحهای فروش و تخفیفی اعلامی از طرف سه نیک
5) ارائه نرم افزار به مشتریان کسب و کار و اعلام شناسه کسب و کار به آنها
6) بروزرسانی مستمر محصولات و قیمتها در صورت تغییر
7) عدم وجود شکایت از کسب و کار