سه نیک “برنامه حمایت از خریدار” دارد که هدف آن کمک به خریداران است و اطمینان حاصل میکند که خرید آنها در برابر عدم رعایت مقررات توسط هر فروشنده در پلتفرم محافظت میشود. اگر خریدار موردی را خریداری کرده باشد و هرگز آن را دریافت نکرده باشد یا کالایی با ارزش قابل توجهی کمتر از آنچه توسط فروشنده توصیف شده دریافت کرده باشد، خریدار تحت برنامه حمایت از خریدار، محافظت میشود. برنامه حمایت از خریدار شامل بازپرداخت به خریدار فقط به اندازه ارزش کالا است. برای قرار گرفتن در برنامه حمایت از خریدار، خریدار باید ظرف 48 ساعت پس از دریافت (یا عدم دریافت) مورد مربوطه، به سه نیک اعلام شکایت کند. سه نیک موضوع را بررسی کرده و در صورت صحت مبلغ دریافتی به خریدار عودت داده میشود. در چنین مواردی سه نیک به تأمینکننده تذکر داده و در صورت تکرار، دسترسی تأمینکننده به پلتفرم و یا عضویت تأمینکننده محدود، تعلیق یا لغو میشود. سه نیک میتواند هزینههای مربوط به بازپرداخت و هرگونه هزینه حمل و نقل را از تأمینکننده دریافت کند.
در صورت ادعای عیب، کاستی یا نقص محصول توسط مشتری، مرجع تشخیص آن سه نیک است. سه نیک میتواند در جهت اثبات موضوع با جلب نظر اهل خبره (کارشناس) تعیین تکلیف نماید، در این صورت هزینههای آن توسط مشتری تأمین میگردد. در صورت احراز عیب در محصول، تأمینکننده مکلف به استرداد کالا و یا جبران خدمت به همراه پرداخت کلیه خسارات از جمله هزینه کارشناسی و هزینههای حمل و نقل میباشد. بدیهی است اصل بر حسن نیت و ارائه محصول مطابق با ابراز به مشتری است.
درج دیدگاه